23. elokuuta 2010

Siisteyskasvatuksesta

Voisin retostella hyvinkin sillä kuinka monta kertaa olen tarpeitani hallitsemattomasti sisälle tehnyt - niitä nimittäin ei ole kovinkaan montaa. Niin ja tietysti yksikään niistä kerroista ei ole mun syyni - ei tietenkään. Kerran tuli pisut lattialle kesken kivan leikin ja toisen kerran yksin ollessani oven eteen lattialle, kun eivät olleet älynneet mulle sinne paperia jättää. No nyt ovat älynneet ja pisut teen sinne paperille jos ei kotona ole muita. Eihän tämmöinen pieni pentu koko päivää jaksa pidättää. (yön kyllä jaksan) Kerran tein pukuhuoneeseen lattialle kaikki ihan silkkaa säikähdystäni, kun yksin jättivät ensimmäistä kertaa. Toisella kertaa isot ulko-oven viereen, kun hyvistä yrityksistäni huolimatta isäntä ei vienyt mua pyytäessäni ulos - ei siis tod! mun vika. Se, että isäntä oli hieman aikaisemmin vienyt mut aamupisulle on ihan toinen juttu - oon nimittäin keksinyt uuden jekun jolla aiheuttaa isäntäperheelle harmaita hiuksia! - Aitasivat meidän pihan tuossa kuukausi sitten. Sinne pihalle on ihan mukava pissailla, mutta enhän mä niitä isompia sinne tee - vaikka toki lääniä olisikin. Katsokaas kun aamulla tää juttu menee niiku vähän näin - Mä herään siinä kuuden maissa aika tarkalleen ja kuinka ollakaan isäntä ihan samaan aikaan. Sitten me mennään ulos pihalle - sinne aidatulle alueelle - ja sitten mä kastelen piiiitkään ruohikkoa. Ihmisiskä houkuttelee hetken tekemään ne toisetkin, mutta sitten uskoo, ettei oo hyvä hetki ja me palataan takaisin sisälle. Mokoma yrittää palata takaisin nukkumaan, mutta mä sanon, ettei se vain käy päikseen koska mun täytyy päästä asioille - niille isoille. Tänään se ihmisiskä käsitti ensimmäistä kertaa, että mä en siis todellakaan tee niitä isoja aidatulle alueelle. Eiku portista ulos ja lehteä hakemaan - ja meikä singahti pellon laitaan.


Onko se hei niin vaikeeta ymmärtää mitä mä haluan? Joo ja sitä mun vielä piti vaan kysyä sisaruksilta onko niillä samalla lailla vaikeuksia kouluttaa omaa perhettään?


Talk to the tail cause the nozzle ain't listening!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toffe ja Fasu haukkuu kiitokset kommentoijalle!